suusensadja.reismee.nl

Zakken vol ondergoed

Na het horen van onze enthousiaste verhalen over het schoolproject heeft een reisgenootije ons wat geld aangeboden van haar ingezamelde geld. Dat mochten we uitgeven aan het schoolproject. Dus wij dachten, misschien kunnen we schriftjes kopen en pennen en kleurpotloden, maar we wisten niet precies wat de kinderen daar hebben. We wilden wel dat het geld echt goed terecht zou komen,dus hebben de teacher om advies gevraagd. ' Wat hebben de kinderen nou echt nodig?' Antwoord: ondergoed.

Okeee.. dus wij hadden al bij een paar winkels nagevraagd hoeveel ondergoed en sokken kosten en ook een paar keer op de markt en langs de straat. Het kost geen drol, maar als je het voor 250 kinderen koopt, loopt het bedrag flink op!

Donderdag zijn we naar de botanische tuin geweest met Dharsh, de zus van de teacher. Toeristen worden daar heel erg afgezet. Een toerist betaalt 1100 ruppie voor de entree, niet zo'n hoog bedrag;6,60 euro. Maar in vergelijking met wat de locals betalen (50 ruppie; 30 eurocent) is het niet eerlijk!

De botanische tuin was prachtig. Er was geen verkeer, open ruimtes en RUST!Wij zijn in een paar bomen geklommen, speciaal voor de foto's. Lekker gewandeld en zoals bijna altijd komen we toevallig reisgenootjes tegen!

Terug op de onderbroeken... We vroegen Dharsh om hulp, aangezien wij echt niet wisten waar we goedkope onderbroeken en sokken moesten kopen. Zij wist het ook niet helemaal, maar wilde ons graag helpen. We zijn een paar kraampjes langsgeweest, om naar de sokken te kijken,en de prijzen gingen meteen drastisch omlaag!!

We gingen toch nog even verder, omdat we eerst onderbroeken wilden kopen, aangezien die belangrijker waren. We gingen een winkel in en de onderbroeken waren daar nog erg duur! Maar een verkoper hoorde ons doel aan en wees ons naar een andere winkel verder de straat in; daar zouden ze goedkoper zijn.

Eenmaal daar aangekomen waren er een paar pakketten met onderbroeken voor meisjes in de aanbieding, omdat ze daar alleen nog maar kleine maatjes van hadden. Niet genoeg (dachten wij), maar het is een begin! De eigenaar van de winkel kwam ons bezoeken en toen hij ons doel hoorde gingen alle prijzen van de onderbroeken omlaag naar de inkoopprijs. Uiteindelijk hebben we daar alle onderbroeken voor de meisjes, jongens en de sokken gekocht, en BH'tjes voor de meisjes (wat wij zelf helemaal geweldig vinden, omdat ze dat zelf nooit zouden kopen), allemaal tegen de inkoopprijs. Geen winst voor hem dus. En daar boven op kwam ook nog eens dat hij alle beschadigde, verkleurde en kapotte kleding gratis meegaf. KIPPEVEL! Wij hadden niet verwacht iemand te vinden die zo vrijgevig en goed/lief/meelevend/puur/echt zou zijn, en al helemaal niet van een winkeleigenaar!!!

Uiteindelijk hebben we voor 24.000 ruppie/ ca. 150 euro voor 250 kinderen onderbroeken en sokken gekocht en voor de oudste twee klassen BH's voor de meisjes. Niet te geloven! Wij met z'n drieen in een volgepakte tuktuk naar 'huis'! We konden niet stoppen met zeggen hoe blij we waren. We mogen volgende week mee om de pakketjes af te geven aan de kinderen. We zijn ZO benieuwd naar de koppies!!

Groetjes,

Suus en Sadja

Annelies

Meiden, ik ben trots op jullie!
Goud waard, zo'n actie!

Sietse

Goed bezig!
Slim ook om even na te vragen wat er dan echt nodig is!

Jullie hebben je hart duidelijk op de goede plaats zitten!

Dick

Ontroerd!!

xx

D

Anne

Ik zit hier met een grote grijns en zo'n trots gevoel achter de p! :-)
Meiden, super! Jullie rock-ken!Wat een prachtig verhaal.
Dit blijft je je leven bij en zit je op je ouwe dag nog aan iemand te vertellen! Leuk leuk leuk.

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
Anne

Marjo

Hallo Meiden,

Ik ben er stil van, geen woorden voor.
Ik zag jullie al voor me op die markt.
Nu nog de kopjes van die kinderen zien.
Hartstikke goed hoor, een 10 met een griffel.

groetjes Marjo

Joyce

Hartverwarmende actie, ook van de persoon die jullie alles voor de inkoopprijs heeft laten kopen. Prachtig verhaal om te lezen!

Mariska

Goed bezig!!!!!!!!!!

heel veel kusjes!!

Rijk

Hoi meiden!
Na een week kamp weer even bij-gelezen!
Wat een mooie verhalen, echt goed bezig!

X Rijk

Nelly

Wat een mooie en ontroerende verhalen en wat zijn jullie daar slim bezig.
Geen rijst voorlopig?? Is macaroni een goed alternatief.hihi.
Nog een weekje ervaringen "slurpen" en genieten en dan???.. mogen jullie idd weer in de eigen bedjes slapen. Een wel heel! erg! veel! verdiende luxe.
Ben benieuwd hoe al die kindjes reageren op jullie aankopen. tot snel ziens. xjes Opi en Nelly.