suusensadja.reismee.nl

Pinnawela

De laatste dagen in het weeshuis voor gehandicapten kinderen was zwaar, mooi en dankbaar. Sadja heeft een kindje bijna leren lopen en bij Suus kroop een blind meisje op schoot die normaal afstandelijk is en zichzelf alleen maar pijn doet.

Vrijdag kwam er een schoolklas op bezoek in het weeshuis. Je zag de schoolkinderen in het begin schrikken. Ze vroegen of ze voor de kinderen mochten zingen. Dat was zo mooi. Ontroerend. We hadden allebei de tranen in onze ogen.

Suus heeft vrijdag afscheid genomen van het weeshuis en gaat volgende week naar het ziekenhuis. Sadja heeft besloten ook de laatste week in het weesshuis te blijven.

Zaterdagochtend zijn we bij het gastgezin vertrokken en zijn we teruggekeerd naar het vrijwilligershuis. Het was fijn om onze reisgenootjes weer te zien!

Zaterdag zijn we naar Pinnawela geweest, een olifantenweeshuis. Dat was een prachtig park waar de olifanten gewoon loslopen. Dat was eerst wel even schrikken, want dat hadden we niet verwacht!

De olifanten gaan elke om 14.00 uur naar de rivier om een 'shower' te nemen. Wij waren vrij laat met naar de rivier gaan, dus toen we daar aankwamen was het al duk.We dachten een goed plekje te hebben gevonden op een muurtje en trap lansgs het pad. Het was in ieder geval in de schaduw. Toen de olifnten kwamen aangerend, bleek ons plekje niet meer zo goed te zijn. De olifanten leken een wedstrijdtje te doen wie er als eerst inlag en daarbij hielden ze geen rekening met rondhangende toeristen. Sadja zat op de trap en moest snel wegspringen voordt een olifant haar mee het water in zou nemen. Suus moest snel haar benen instrekken.

De olifanten in het water was een prachtig gezicht! We hebben er echt (te) veel foto's van gemaakt!

Na de 'shower' zijn we teruggelopen naar de bus. Onderweg werden we aangehouden door een man met een python. Kelly, onze reisgenoot, had het beest in no time om haar nek. Daarna vroeg de man of wij het ook wilden. Nou, eigenlijk niet, dus! Sadja had zo'n beest al eens om haar nek gehad en Suus had er niet zo'n trek in. Maar.. suus.... het is nu of nooit. Dus, Suus dat beest ook om haar nek. ENG en ja, er zijn foto's als bewijs!

Nog 1 weekje te gaan. Vrijdag vertrekken we al weer richting Nederland! Maar....woensdag wordt nog een leuke en mooie dag. Dan gaan we de kleren naar de school brengen. Daar hebben we zin in en we kijken uit naarde reactie van de kinderen! We zullen er foto's van maken.

Groetjes,

Sadja en Suus

Mariska

Supermooi verhaal!!!!!!!!!!! ben benieuwd naar de foto's (A)

Nelly

weer een prachtig en ontroerend verhaal. en wat een belevenissen. na de zachte landing op Schiphol a.s. weekend, toch maar eventjes rust inlassen en alles een plekje geven oftewel: acclimatiseren.
kus voor jullie beiden

Dick

Wereldwijven met wereldavonturen ;-)

xxx

D

Anne

Ook leuk om vast wat foto's te zien, jullie zien er beide stralend uit! alsof jullie t naar de zin hebben.. Wat gaat de tijd snel he? Slurp deze dagen nog maar goed op! Knuffel van hier.

Marga Rozenboom

Ha die Suus,

Ben net zelf terug van 3wkn vakantie... (doet er niet toe)

Ja ,volgens mij hebben jullie een soort van Indiana Jones gevoel daar!!!
Wat gaaf zeg en wat een super belevenis, hier kun je straks heerlijk op terug kijken en wat ik persoonlijk zo mooi vind is: het goede doel daar...... Je geeft de mensen iets terug al is het maar zo weinig!!
Je bent echt een mooi mens.........
Ja en dat belooft voor jou vast een mooie toekomst.
(dit is wat ik jou toewens)
Zo en dat voor een overblijfkracht die chaotisch is!!
Wens je daar met je andere vrienden nog erg veel plezier,en ik zie je weer bij het overblijven.
Doe vooral voorzichtig daar( Ja, moeder he???)

Groetjes van Marga