suusensadja.reismee.nl

Onderbroekenlol

NEE!! We willen niet weg!! Maar toch ook weer wel

Tongue out

We hebben zin in de alledaagse dingen: bruin broodje kaas, stil verkeer, hondje uitlaten en een stekker in het stopcontact steken zonder er eerst een pen in te hoeven doen...

En natuurlijk om alle lieve mensen weer te zien!

Afgelopen week was een beetje dubbel. Suus' ziekenhuis verhaal is niet zo'n succes, aangezien er geen patienten zijn en dus NIETS te doen. Vrijdag dus toch maar weer mee naar Daya Nivasa (weeshuis) met Sadja. Daar was het weer een geslaagd weekje, alleen wel een stuk lastiger zonder Suus' hulp.

Woensdag zijn we samen met Daphne naar de school teruggegaan om de pakketjes ondergoed af te geven. Vroeg op, om daar op tijd te zijn... dat was dus niet nodig! We hebben er eerst twee uur gezeten zonder iets te doen!! De kinderen waren wel erg blij om ons weer te zien en zijn allemaal minimaal drie keer langsgelopen om ' Good morning' te zeggen.

Er bleek een hele show 'voorbereid'te zijn, met allemaal dansjes en liedjes. Het leek een beetje op de weekafsluitingen bij ons op de basisschool.

Tussendoor werden de schoenen afgegeven door de donateurs; aan een meisje en jongen uit elke grade, de andere schoenen zouden na de voorstelling uitgedeeld worden. Dat was voor ons wel handig om te zien, want dan wisten we een beetje wat we konden verwachten. De English teacher was er namelijk niet, dus ook niemand om ons uit te leggen wat de bedoeling was.

Op een gegeven moment werd Sadja als eerst het podium op geroepen om aan grade 1,2 en 3 de pakketjes te geven. Dus.. Sadja stond daar, een meisje kwam op een kussentje een pakje brengen, er kwam een kindje uit de zaal, knielde, foto, Sadja gaf het pakketje en dit dus 6X. Toen werd Suus het podium opgeroepen en hetzelfde verhaal! Gek, maar stoer om een keer mee te maken.

Later werden we ineens nog een keer het podium op geroepn! Dat hadden we niet verwacht! We kregen een 'gouden' plaat van de school met een super lieve tekst. Dat was wel heel speciaal.

Suus zou nog een speech geven...Ze deed haar best, maar er kwam niet veel zinnigs uit. Maarja.. er waren waarschijnlijk toch maar 5 mensen (inclusief Sadja en Daphne) die het konden verstaan, dus zo erg was het niet!

We hebben deze week dus veel opgetrokken met Daphne en hebben ons helemaal ziek gelachen! Met dezelfde soort humor kom je al een heel eind en als je dan in een melige bui in de pizza hut zit, komt het niet meer goed! (Details komen thuis wel voor de geinteresseerden). In de tuktuk terug naar ons huisje in Mawilmade kwamen we ook niet meer bij! We pasten er dus niet met z'n drieen in... maar.. gewend aan Sri Lanka, als je het maar genoeg wilt, dan lukt het wel. Daphne en Suus zaten op de bank en Sadja zat soort van half op schoot: op de 'zij-kwabben' van Daphne en Suus. Zo gek heeft Sadja nog nooit gezeten! Ook weer een nieuwe ervaring, een van de vele.

Over ervaringen gesproken... We hebben er deze reis een heleboel bij:

12.964.671 rijstkorrels gegeten

10 gekko's in onze kamer

1 kind heeft op Suus gepoept

1 gekko heeft bijna op Suus gepoept

3 tassen op vreemde meneren in de bus gezet

4 keer is tegen Suus gezegt: 'you are fat' Recht in haar gezicht.

2 eerlijke tuktukdrivers

Suus en Sadja

Annelies

Ervaring: onbetaalbaar!

Dick

En nu, veilige thuisreis meiden!

xx

Dick

Eelco (Coach)

Je neemt heel veel ervaring mee, en niemand neemt dit van je af. Heel erg leuk om te lezen, veel plezier. Eelco en Jorien

Rijk

Hoi meiden!
Wow, veel meegemaakt! Ik wens jullie een goede en veilige terugreis! X Rijk

Anne

Geweldig! Wat een verhaal! Jullie zullen alleen met het bedenken van deze opsomming al een heeele hoop schik hebben gehad!
Jammer dat wanneer jij er net bent, wij net weg zijn;-(

josien

Van alles meegemaakt en ook nog alles goed afgesloten met een ondergoedactie en een hilarische lijst! Ongelofelijk wat er allemaal in een maand past...! En dan straks weer plop, gedropt worden in Nederland, tja... jullie zullen wel heel erg moe, maar voldaan aankomen! Goede reis en tot gauw!

Opi en Nelly

Och, och wat een verhaal en dan de opsommingen van de onschatbare herinneringen en ervaringen. Lacheeeeeee.
Wat zullen jullie weer moeten wennen aan het kneuterige Holland. Bloemkoooooleeeee.
Maar dat zal wel lukken. Heel fijn om jullie weer snel te zien. We kijken er naaruit. Alvast een knuffel

Daphne

Geweldig blog!! Ik moet weer lachen als ik terug denk aan gisteren!! Leuk lijstje trouwens! ;-) Goede reis meiden en tot snel, liefs defny

Mandy

Hoi Sadja (en Suus)
Want ontzettend leuk om te lezen (: Wat maken jullie mooie ervaringen mee! Maar wel voorzichtig doen eh ;)
En ook zeer goed bezig :)
Groetjes,
Mandy Loef

gaby

Super verhalen...erg grappig om te te lezen....maar boven alles heerlijk dat je weer thuis bent Sad en ik je flink kon knuffelen :)
Suus, tot gauw en bedankt voor je leuke verhalen!