suusensadja.reismee.nl

Veilig thuis

Het is nu dinsdag. Afgelopen zaterdag zijn we veilig geland op Schiphol. Het was een hele reis om weer thuis te komen! De reis begon op vrijdagavond rond een uur of 8, toen we met een tuktuk van het vrijwilligershuis vertrokken naar het vliegveld van Colombo. Rond middernacht kwamen we aan op het vliegveld. We leverden onze bagage in, haalden de boardingspasses, dronken eencappucino en een iced chocolate milk, maakten onze rupies op door nog een pakje thee te kopen en liepen naar de gate. In de gate moesten we wachten tot we het vliegtuig inkonden. Sadja werkte haar boekje bij en Suus keek een damesbasketballwedstrijd op de Olympische spelen. In de gate kwamen we erachter dat op onze tweede boardingpass Business stond. Dat zou spannend zijn, van Dubai naar Amsterdam in de Business class! Dat geloofden we niet; 'er zou wel iets fout gegaan zijn, zodra we door de gate willen krijgen we vast andere plaatsten toegewezen'......

De vlucht van Colombo naar Dubai verliep goed. We hadden niet zulke ruime plekken als op de heenweg, maar we zaten goed. Sadja deed haar best om wakker te blijven en keek een aantal films, Suus viel als een blok in slaap. Alleen een beetje jammer van dat jankkind achter ons....

Eenmaal op Dubai aangekomen, hadden we zin in de laatste vlucht. We waren nog slechts 8 uur verwijderd van huis! Dat was een fijn gevoel. Daarnaast was het vooruitzicht van vliegen in het grootste passagiersvliegtuig leuk. Zeker als het in de businessclass is! En............ het bleek echt zo te zijn! Bij het instappen werden we naar een trap geleid, waardoor we boven in het vliegtuig konden instappen. In het vliegtuig konden we onze ogen niet geloven. Op de plek waar hier 1 stoel staat, staan normaal 4 stoelen, we hadden een stoel die helemaal in de ligstand kon, extra luxe koptelefoons, een mega prive scherm en een privebarretje bij de stoel. Wat een luxe! Hard en goed werken wordt dus blijkbaar beloond! (Een zakenmannetje heeft ons overigens keihard uitgelachen toen hij onze verbazing, geluk en het uitproberen van de stoelen zag).

Op Schiphol aangekomen bleek de telefoon van Suus kwijt te zijn. Er is nog een monteur bij geweest om de stoel te slopen, maar ook daar bleek de telefoon niet te zijn. Waar hij wel is........ Geen idee!

We kwamen als laatste aan bij de bagage, maar onze koffers kwamen als één van de eerste tevoorschijn. Bij de gate stond onze familie als op ons te wachten!!! Dat was zoooo fijn.

Thuis hebben we weer lekker hollandse kost gegeten en eigen bed ligt toch echt het lekkerst.

Wel is het in Nederland koud en regenachtig. Brrrrr. Dat is andere koek dan elke dag 30 graden en zon!

We kunnen terug kijken op een prachtig en fantastische ervaring! We hebben het vier weken ontzettend leuk gehad in Sri Lanka en goed werk kunnen verrichten. Nu kan het nagenieten beginnen; foto's terugkijken, fotoboeken maken, filmpjes terugkijken en monteren en ontzettend genieten van de herinneringen.

We vonden het elke keer weer fijn om jullie reacties terug te lezen. Het is een fijn gevoel dat mensen ons zo trouw gevolgd hebben! Dank jullie wel.

Dit is onze laatste blogupdate. We oploaden ook nog een aantal foto's die jullie nog tegoed hadden.....